porota


prušinovsky

 

Narodil se v roce 1979 v Hořovicích. Studoval gymnázium v Berouně, Akademii J. A. Komenského a Vyšší odbornou školu publicistiky. Po roce a půl povinné náhradní vojenské služby začal studovat obor scenáristiky a dramaturgie na pražské FAMU. Při studiu si přivydělával mimo jiné jako prodavač lístků v pokladně divadla Archa, pomocný dělník ve firmě na odvoz suti, noční recepční v hotelu nebo grafik v České televizi. Studium FAMU ukončil ve třetím ročníku, kdy absolvoval scénářem FRANTIŠEK JE DĚVKAŘ, což byl posléze i jeho hraný celovečerní debut.

Ve škole spolupracoval na oborových cvičeních studenta katedry kamery Petra Bednáře (Boží lekce, Galerie). Ve druhém ročníku natočil krátký film Ládík je nejlepší v okrese a ve třetím ročníku zadaptoval povídku Karla Kuny NEJLEPŠÍ JE PĚNIVÁ (ocenění: Fresh Film Fest, Premiers Plans Festival D´Angers nebo Vienna Short Film Fest). Spolupracoval na scénáři komedie Karla Janáka RAFŤÁCI. Pracoval jako runner a asistent režie na několika komerčních projektech. Pracoval také jako asistent režie na filmu Jana Hřebejka MEDVÍDEK. Podle jeho scénáře vznikla v České televizi jedna povídka z cyklu 3+1 s Miroslavem Donutilem. Nerealizovaný scénář „Dilema Arnošta Náprstka“, který psal během studia FAMU se stal předlohou k TV sérii OKRESNÍ PŘEBOR.

http://www.csfd.cz/tvurce/26213-jan-prusinovsky/?biography=25877

 

 

 

čihák

Narozen 28.5. 1964 v Hradci Králové.

Vystudoval matematicko-fyzikální fakultu UK (obor učitelství), poté absolvoval Filmovou a televizní fakultu – FAMU (katedra střihové skladby) a nakonec postgraduální studium na katedře filmové vědy FF UK, které ukončil v roce 2004 obhajobou disertační práce Skladebné postupy filmových avantgatd.

V první polovině 80. let dokončil rovněž čtyřletý obor fotografie na LŠU u prof. Šmoka. V osmdesátých letech natočil na dvě desítky amatérských filmů se kterými získal ocenění doma (Brněnská 16, MK Uničov, Rychnovská 8 aj.) i v zahraničí (UNICA, Intl. Juvenale Klagenfurt, Filmtage des religiosen Film-Friedberg aj.)

V roce 1991 natočil ve vlastní produkci dokumentární film z prostředí Bohnické psychiatrické léčebny („Film o prostoru práci a čase“) a v letech 91 – 94 spolu s Janem Daňhelem se podílel na světopisné trilogii „Neustadt“, „Naše zahrádka“, „ Adam Kadmon“.

V roce 1993 byl asistentem režie na filmu „Pevnost“ režisérky D. Vihanové. Od poloviny devadesátých let pracoval externě pro ČT. Jako střihač a kameraman se účastnil na hudebním pořadu „60“ a společně s režisérkou Alicí Růžičkovou natočil (scénář, kamera,střih) několik hodinových dokumentů pro ČT 2 – cyklus „Zblízka“ (např. „Amatérský film“, „Michael Rittstein“, „Králíkův seznam“, „Originální Videojournal“, atd.). V roce 2001 dokončil spolu s A. Růžičkovou (v koprodukci s ČT a za podpory grantu MK) čtyřicetiminutový filmový dokument „EXPRMNTL KBH“  z prostředí českých experimentátorů žijících v Kodani. Roku 2002 realizoval (námět, kamera, střih, režie) pro nadaci Člověk v tísni dvacetiminutový portrét romského boxera Jana Baloga nazvaný „Palaestra“.

V průběhu devadesátých let natočil rovněž několik hudebních filmoklipů pro vydavatelství Rachot (Dunaj, Deep Sweeden, Ylo, Bartók, atd.) a reklamní upoutávky na festival etnické hudby Respect (1999 – 2002).  Spolu s Alicí Růžičkovou se podílel na znělkách festivalu dokumentárních filmů Jihlava 2002 a 2003, pro které společně provedli i úvodní živé filmové vystoupení s pěti (šesti) projektory.

Kromě své filmařské práce se věnuje činnosti pedagogické (FAMU, FF UK, FHS UK, FF UP – Olomouc, VŠMU – Bratislava) a publikační (pro časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba, Kinoikon). Svými statěmi o čs. Amaterském filmu přispěl do publikací Panoráma českého filmu a Alternativní kultura (spolu s M. Bregantem). V polovině devadesátých let byl členem překladatelského týmu publikace Kronika filmu, kde se věnoval létům 1920 – 29. V roce 2001 spolupracoval na přípravě slovenského sborníku Hladné oko, věnovaném rakouskému experimentálnímu filmu.

V devadesátých letech se M. Čihák autorsky i organizačně podílel na řadě prezentací českého nezávislého filmu doma i v zahraničí (Berlin – Tacheles 1991, Kodaň – klub OFF-OFF 1994, 2002, New York – Anthology Film Archives 2000, Lipsko-Schaubuehne Lindenfels 2000 aj.)

Koncem devadesátých let byl několikráte garantem cyklu „Experimentální film“ na LFŠ v Uherském Hradišti a  zasedal rovněž v porotě Uničovského festivalu Mladá kamera.

https://www.famu.cz/katedry-a-pracoviste/katedra-strihove-skladby-kss/vse-o-kss/profesni-zivotopis-martina-cihaka/

mráz

Filmový a televizní režisér, scénárista, kameraman a producent. Mráz je scenáristou, producentem a režisérem celovečerního animovaného filmu Báječná show. Pro Českou televizi natočil přes tisíc pořadů populárně naučných, dokumentárních a publicistických (Pod pokličkou, Chalupa je hra aj.)Působil také jakorežisér a scénárista animovaného seriálu pro pořad německé televize ARD Schlawinner Platz. Byl Producentem, režisérem a scénáristou celovečerního časosběrného dokumentu Kolik příběhů má den. Je producentem, scenáristou a režisérem animovaného třináctidílného sitcomu „Pytlíkov“. Je producentem více než padesáti krátkých animovaných filmů, výkonný producent animovaného seriálu Pučálkovic Amina.Pomohl vytvořit více než sto videoklipů předním českým interpretům.Režíroval animovaný seriálu SouthPrag (v oblíbeném pořadu televize NOVA TELE TELE)

http://www.csfd.cz/tvurce/29499-vladimir-mraz/

cieslar

 

 

Absolvoval produkci na Střední průmyslové škole filmové v Čimelicích a vystudoval režii na pražské FAMU (1979–1984), kterou ukončil diplomovou prací „Strach a napětí ve filmu“ a snímkem Mistr Bída (1984). Po vojenské prezenční službě nastoupil v roce 1986 do Filmového studia Barrandov, kde začínal jako pomocný režisér na filmech Věry Chytilové (Vlčí bouda, 1985) a Petra Tučka (Copak je to za vojáka…, 1987). Mezitím externě spolupracoval s Československou televizí, pro niž natočil například inscenaci Ruce, která roku 1987 získala na Mezinárodním televizním festivalu Zlatá Praha Cenu OIRT a Cenu Svazu českých dramatických umělců. Samostatně debutoval dobrodružným snímkem ze zákulisí dostihů Dynamit (1989). Díky privatizaci barrandovských studií byl na počátku 90. let, stejně jako ostatní tvůrčí pracovníci, z Filmového studia propuštěn. Roku 1993 založil vlastní produkční společnost Happy Celluloid.

Jeho zatím nejúspěšnějším snímkem je drama Der Lebensborn – Pramen života (2000), které kromě jiných cen získalo jednu nominaci na Českého lva za nejlepší scénář. Filmografie: Mistr Bída (Absolventský film FAMU, 1984), Dynamit (dobrodružný příběh z prostředí dostihů, 1989), Superdetektiv Klapp (dětský příběh – televizní film pro německého producenta, 1989), Někde je možná hezky (Looking for Lennon, celovečerní film – psychologický příběh muže, který nezapomněl na ideály Beatles, 1991), Jak chutná smrt (celovečerní film – kriminální příběh podle námětu Ladislava Mňačka, 1995), Markétin zvěřinec (televizní film podle knihy Ivana Klímy, 1997), Jabloňová panna (televizní pohádka, 1999), Pramen života – Der Lebensborn (celovečerní film podle předlohy Vladimíra Körnera, 2000), Černý slzy (televizní film, adaptace Romea a Julie W. Shakespeara, 2001), O Ječmínkovi (televizní pohádka na motivy moravské pověsti natočená v ostravském televizním studiu, 2002), Duše jako kaviár (celovečerní film – komedie ze současnosti, 2004), Krev zmizelého (celovečerní film podle původního scénáře Vladimíra Körnera, 2005).

http://www.csfd.cz/tvurce/3163-milan-cieslar/

muller-1024x299

Martin Müller

Martin Müller se narodil v r. 1964 ve Šternberku. Po studiu na gymnáziu v Uničově navštěvoval Fakultu elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně, kde získal inženýrský titul. Poté se úžeji profiloval směrem k filmu na Filozofické fakultě UP v Olomouci, v oboru Filmová a divadelní věda.

Po studiu pracoval dva roky jako dramaturg pro Českou televizi. Byl asistentem režie na filmu Moravská věž. Následně v r. 1996 napsal scénář a režíroval celovečerní film Hranice stínu, další jeho samostatný počin byl o pár let později československý celovečerní film Bloudím (2003–2008). Od r. 1997 je ředitelem Studia Velehrad v Olomouci. V letech 2001–2002 byl ředitelem regionální televize TV Morava Olomouc. Spolupracoval s kanadskou a francouzskou společností na filmu Johanka z Arku jako asistent casting director.

V letech 2000–2009 působil jako pedagog na VOŠF ve Zlíně a v letech 2009–2011 na VOŠP v Praze.

Je autorem mnoha dokumentárních filmů (Sametové dny, Jsem tu pro lásku, Mlčení, modlitba a pokání) a režisérem několika sociálních reklam (Konto bariéry, Tříkrálová sbírka). Spoluzaložil festival Film ve znamení ryby a projekt Držitel licence Parlamentní TV.

V současné době působí jako technický koordinátor audiovizuálního centra UP Olomouc.